Prvých 5 tajomstiev - 10 dňová výzva
26.08.2015 - čítané 1340x
Ako nám odhalenie prvých 5 tajomstiev z kurzu "Život na pravej strane" pomohlo v našom biznise.
V našom biznise je jedna z dôležitejších vecí komunikácia so zákazníkom. Na začiatku nášho podnikania v tomto biznise pred cca 10 rokmi sme sa snažili zákazníkom naozaj fundovane poradiť.
Veľmi sme nebrali do úvahy to, čo nám zákazníci hovorili a dá sa povedať, že nás to ani veľmi nezaujímalo a ani sme ich požiadavky veľmi nechceli vypočuť. Ihneď sme sa v dobrom sústredili na to, čo by bolo pre nich najlepšie bez toho, aby sme si najskôr vypočuli ich názory a potreby.
Týmto štýlom často vznikal hneď na začiatu konflikt, pretože zákazník väčšinou chcel to, čo nie je napríklad technicky možné zrealizovať, alebo nejaké neštandardné riešenie, ktoré si vyžadovalo našu väčšiu námahu pri realizácii, poprípade zameral svoj focus na totálne nepodstatnú vec a tej sa skalopevne držal.
Nevedeli sme nájsť spoločnú reč, pretože zákaznk bol sklamaný z toho, že nedostane presne to čo chce a my sme mu nasilu vnucovali lepšie (v našom ponímaní) riešenie. Bolo to presne podľa porekladla: "Ja o koze, ty o voze" :-)
Dlho sme nevedeli pochopiť v čom je problém a prečo si nakoniec zákazník kúpi presne to, čo sme mu vysvetľovali ako prvý ale od inej firmy. A j keď sme robili tieto chyby nejaký biznis sa nám predsa len podaril. Sústredili sme sa na to, čo nám išlo lepšie a naša štatistika spokojných zákazníkov bola takmer na úrovni 100%. Čiže keď sme už nejakého zákazníka získali, takmer určite sme z neho spravili spokojného zákazníka.
Na tomto princípe spokojných zákazníkov sme vybudovali klientelu iba cez odporúčania.
V dnešnej dobe keď je veľká konkurencia a aj zákazníci sú náročnejší sme hľadali spôsob ako by sme dokázali pri prvom kontakte navodiť atmosféru keď nás zákazník bude viac chcieť ako my jeho. Začali sme sa vzdelávať cez rôzne online kurzy a hľadali inšpiráciu a nápady pre ďalší rozvoj podnikania. A ako sa vraví "kto hľadá-nájde" aj my sme natrafili na úžasný kurz Jirku Mazura: "Život na pravej strane". Už pilotné webináre k tomu kurzu nám dali mnoho nápadov a posunuli nás v našom podnikateľskom myslení. Počas kurzu sa učíme o rôznych firemných tajomstvách:-) Je ich 13. Zatiaľ sme odbjavili prvých 6.
1.Naučili sme sa ako efektívne využívať čas, uvedomili si ako veľakrát mrháme časom na nepodstatné a neefektívne činnosti a koľko nás to stojí...
2. Ako nastaviť focus koncentráciu na činnosti, ktoré sú pre nás naozaj dôležité a uvedomiť si, že niektoré veci sú pre nás naozaj neefektívne a môžeme ich delegovať na druhých
3. Prišli sme na to, aké sú pákove efekty v našom podnikaní, ako nás posunú dopredu pomôžu nám znásobiť naše príjmy.
4. Pravidlo 80/20 - tu sme mali veľké rezervy, resp. vôbec sme ho nevyužívali. Aj v podnikaní sa môže stať, že človek upadne do tzv. "rutiny" - robí poporiadku činnosti, veci, ktoré sú dôležité, súrne, ktoré musia byť do určitého termínu hotové a neuvedomuje si aký to má celkový dopad na jeho podniaknie, prípadne to ani nesleduje. Vďaka tomuto kurzu sme mnohé veci zmenili a začali uplatňovať paretovo pravidlo.
5. Strategická komunikácia a myslenie je ďalšie tajomstvo ktoré nás posunulo dopredu.
Dnes už vieme, že je dôležité vypočuť si zákazníka, jeho potreby, priority, na čom mu záleží, čo je pre ňho dôležité, na čom si zakladá a čo očakáva. Následne mu ponúkneme riešenie, kde sú jeho požiadavky odzrkadlené, prípadne ak má záujem poradíme, resp. navrhneme prijatelnejšie lepšie riešenia. Vždy je našim cieľom aby sa komunikácia a aj celkový uzavretý a zrealizovaný obchod končil vzťahom win-win.
Tomáš a Ivana Loy
Zapoj sa do diskusie a pridaj komentár